etransport.pl > Forum > Pytanko o pauze na promie
Grupa tematyczna: Czas pracy, Diety i Zarobki
ID: 67673

Pytanko o pauze na promie

  
~S.
*.o2.ie
Eurotrailer Sp. z o.o.
Posty (82) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

ekran 3 z 3 następny »
~S.
(2009-08-12 15:18:47)
jak w temacie...Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-08-12 15:32:32)
rozp 561, art 9 - dopuszcza przerwanie regularnego odpoczynku dobowego wjazdami / zjazdami z promu lub pociągu, trwającymi łącznie nie wiećej niż 1 h (warunek - koja lub kuszetka).
żaden przepis nie pozwala przerwać odpoczynku tygodniowego.
czyli po zjeździe z promu musisz na nowo kręcić 24h
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~PROM
(2009-08-12 15:37:43)
MUSISZ SPEŁNIC 3 WARUNKI
PAUZA 11 GODZIN (PRZERWANA ZJAZDEM I WJAZDEM Z PROMU)
DWIE JAZDY (WJAZD I ZJAZD Z PROMU) NIE DŁUZEJ NIZ 1 GODZINA
PROM MUSI POSIADAC MIEJSCE DO SPANIA

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kurczak
(2009-08-12 15:38:34)
xyz czy jesteś tego pewny że nie można przerwać odpoczynku tygodniowego?pozdraw iamZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-08-12 15:49:28)
kurczak - przepisu, który pozwala przerwać odpoczynek tygodniowy, nie widziałem. to nie znaczy że takiego przepisu nie ma. to znaczy tylko tyle, że ja na niego nie trafiłem ; -) może taki przepis wciąż czeka na odkrycie?
w każdym razie art 9 ust 1 jednoznacznie mówi o możliwości przerwania REGULARNEGO ODPOCZYNKU DOBOWEGO. i tylko takiego. jak ktoś zna jakiś przepis pozwalający na przerwanie skróconego odpoczynku dobowego (9h), albo regularnego lub skróconego odpoczynku tygodniowego (45h lub 24h) - to proszę o jego wskazanie.
a dopóki takiego przepisu nie ma - to obowiązują zasady ogólne z art 8: czyli ma byc wykręcone pełne 9h lub 24h lub 45h.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~jarecki
(2010-01-17 21:39:59)
~XYZ z całkowita racje, przerywać dla wjazdu/zjazdu z promu (lub pociągu) można tylko regularny dobowy czyli 11h pauzy, jednak jest warunek żeby wjazd i zjazd trwały max 1h, ja mam podobna sytuacje jak pływam z Gdańska do NYNESHAMN Polferriesami, podróż traw 19h zjazd na terminal w ńynes 5 min i aż korci żeby "dokręcić" tygodniowa skróconą pauzę (Tylko ok 4 h) ale niestety takiej kombinacji żadna służba kontrolna nie uznaZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~jarecki
(2010-01-17 21:42:28)
Ważne Dla Kierowców oraz Przewoźników
Wpisał
Poniedziałek, 10. Listopad 2008 02:19 -
Dla przewoźników, których kierowcy wykonują przeprawy promowe bardzo ważne
jest aby kierowcy umieli prawidłowo „ p r z e r y w a ć” odpoczynek wjeżdżając i
zjeżdżając na prom i z promu. Z pozoru wydaje się to banalnie proste. Jednak ku
mojemu zaskoczeniu uczestnicząc w charakterze pełnomocnika strony w trakcie
przesłuchan ia kierowców jednego z naszych klientów w siedzibie WITD, okazało
się że kierowcy ci nie zwrócili uwagi na jeden kluczowy szczegół co skutkowało
nieważno ścią odbioru całego przerywanego odpoczynku. Kierowcy słusznie
koncentruj ą się na tym aby odpoczynek był przerwany nie więcej niż dwu krotnie i
aby przerwy łącznie nie trwały dłużej niż 60 minut.
Niestety większość kierowców nie wie lub nie pamięta, że aby organy kontrolne
mogły zaliczyć odpoczynek przerwany wjazdem na prom muszą koniecznie….
… odebrać wyłącznie „ regularny” odpoczynek. Artykuł 9 Rozporządzenia
561/ 2006/WE określa tę kwestię niezwykle precyzyjnie mówiąc: „ (… ) w
przypadku gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem (… ) i
wykorzystuje regularny dzienny okres odpoczynku, okres ten można przerwać nie
więcej niż dwukrotnie innymi czynnościami trwającymi łącznie nie dłużej niż
godzinę.
Należy więc odwołać się do definicji „ regularnego” odpoczynku, która określa, że:
„ regularny dzienny okres odpoczynku” oznacza nieprzerwany odpoczynek
trwający co najmniej 11 godzin (… ). Tak więc nie ma możliwości wykorzystania
̶ 2; przerwy” na wjazd i zjazd z promu w przypadku wykorzystywania przez kierowcę
„ skróconego dziennego okresu odpoczynku” czyli jeśli odpoczynek trwa krócej niż
11 godzin – od tej zasady może wystąpić tylko jedno odstępstwo, które zostanie
omówione poniżej. Co ciekawe (często o tym zapominają kierowcy), przerwy na
„ wjazd i zjazd” z promu nie można także zastosować w trakcie trwania
regularnego oraz skróconego „ tygodniowego” odpoczynku.
Podsumowując ten wątek zagadnienia należy pamiętać, że wjazd i zjazd z promu
nie może się odbywać w trakcie odpoczynku skróconego dziennego oraz
tygodniowego.
Kierowca musi także pamiętać, że „ przerwany” odpoczynek zostanie
zaliczony pod warunkiem, że kierowca będzie posiadał na promie do własnej
1 / 2
Ważne Dla Kierowców oraz Przewoźników
Wpisał
Poniedziałek, 10. Listopad 2008 02:19 -
dyspozycji koję oraz że będzie „ swobodnie” dysponował własnym czasem w
trakcie trwania całego okresu odpoczynku.
PIERWSZY PRZYKŁADOWY MODEL ODPOCZYNKU:
5 godz odpoczynku– 30 min na wjazd na prom– 3 godz odpoczynku na promie– 30
min na zjazd z promu – 3 godz odpoczynku po zjechaniu z promu. (łącznie
minimum 11 godzin odpoczynku – ale nie może to być odpoczynek tygodniowy)
Mało kto jednak zwrócił uwagę na okoliczność, że istnieje jeszcze jeden
schemat przerwania odpoczynku w celu wjazdu na prom i zjazdu z niego. Należy
bowiem pamiętać, że zgodnie z art. 4 lit g jasno wynika, że „ alternatywnie,
regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z
których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co
najmniej 9 godzin”. Wynika z tego że w skrajnym przypadku odpoczynek
„ regularny” może być przerwany nawet 3 krotnie.
DRUGI PRZYKŁADOWY MODEL ODPOCZYNKU:
3 godz odpoczynku – np. : 4 godziny dojazdu do portu – 2 godziny odpoczynku –
30 min na wjazd na prom – 6 godz odpoczynku na promie – 30 minut na zjazd z
promu – 1 godz odpoczynku w porcie (łącznie 3+9 godzin odpoczynku – czyli
regularny dzielony odpoczynek).
Należy pamiętać o jeszcze jednej zasadzie – kierowca musi towarzyszyć na
promie pojazdowi (ale oczywiście nie oznacza to że ma się znajdować w
pojeździe).
2 / 2
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~dzis zrobil
(2010-01-17 21:44:03)
dzwonilem kiedys do itd bo plywam z travemunde do helsinek i weekendowej pauzy nie mozna dzielic tylko dobowa 2 podjazdy do godziny czasu potem ten zjazd trzeba oddac jak zjazd wjazd zajmie ci 20 min to potem tzreba to doliczyc do pauzy tak powiedzial szef malopolskiego itdZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta szczurszczur
(2010-01-20 18:21:13)
1. Czy wolno przerywać 9 - godzinną część odpoczynku dzielonego w

celu wjazdu na prom?

Do naszej kancelarii coraz częściej wpływają decyzje wydawane przez poszczególne Inspektoraty, zawierające niebezpieczną i niezgodną z zapisami rozporządzenia 561/2006 interpretację przepisów dotyczących korzystania z odpoczynków dziennych na promach, z wykorzystaniem możliwości przerwania odpoczynku w celu wjazdu na prom bądź jego opuszczenia. Zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (… ) w przypadku gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem i wykorzystuje regularny dzienny okres odpoczynku, okres ten można przerwać nie więcej niż dwukrotnie innymi czynnościami trwającymi łącznie nie dłużej niż godzinę. Podczas tego regularnego dziennego okresu odpoczynku kierowca ma do dyspozycji koję lub kuszetkę. Należy zaznaczyć, że odpoczynek może być przerwany wyłącznie w przypadku, gdy kierowca na promie ma do dyspozycji miejsce sypialne. Organy ITD stoją zatem na stanowisku, iż możliwość przerwania występuje wyłącznie w przypadku odpoczynku 11 godzinnego. Tymczasem, jak wynika z definicji zawartej w art. 4 rozporządzenia "regularny dzienny okres odpoczynku" oznacza nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 11 godzin. Alternatywnie, regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin. Inaczej mówiąc, jeżeli kierowca wykorzystuje odpoczynek tzw. dzielony (czyli w ciągu dnia co najmniej 3, pod koniec dnia 9 h), ostatnia, dziewięciogodzinna część odpoczynku również może zostać przerwana w celu wjazdu na prom, wg zasad opisanych u góry. Aby uniknąć wątpliwości w trakcie kontroli, szczególnie w krajach o specyficznym podejściu do porozumiewania się w języku angielskim (Belgia, Francja, Hiszpania), należy wykresówkę opisać według wzoru zawartego poniżej.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Max
(2010-01-25 15:06:01)
A tak z ciekawości - co to jest CheMbourg???Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~zainteresowany
(2010-01-25 15:28:05)
~jarecki i ~szczur

na początku podziękowania za informacje.

ale jest też prośba : jak coś kopiujecie i wrzucacie na forum to podawajcie też źródło tych informacji aby inni mogli odszukać całość artykułu i mogli sobie np. wydrukować.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kroko
(2010-01-25 21:24:08)
www. csk24. comZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~asdasdasdqw
(2010-01-25 21:32:58)
Te pytanie pozbawione są logicznego myślenia. Jeżeli płyniemy promem to idziemy spać proste? Czyli robimy sobie dzienny odpoczynek czy jak mozna to tygodniowy. ROWNIEŻ Chyba ustawodawca przewidział to że trzeba z promu zjechać czy wjechać. Przeiwidzał to że jak dojdzie do wybuchu to trzeba spieprzać więc spieprzasz. Przecież nie stal jak slup i patrzyl jak zaraz utosniesz czy sie spalisz WLACZASZ FURE I JEDZIESZ! PSTRYKASZ MLOTEK BADZ DRUKUJESZ I ODPISUJESZ! JA PITOLE ALE PROBLM LUDZIE!!!Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Rafal
(2010-02-03 21:28:10)
ten nade mna jest pijanyZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~CWANIAK
(2010-02-10 17:37:04)
PAUZE PROMOWĄ ROBI SIE TAK: TACHO ELEKT.
-Prom musi być dłuższy niz 3 h i miec kuszetke
- W PORCIE DAJESZ ZAKOŃCZENIE PRACY (przykładowo belgia) + pauza (łóżko)
-wjeżdzasz na prom - (wjzad na prom i zjazd z promu nie może trwać łacznie niz 1 godzina ) wciskasz pauze (łózko) a następnie prom ( takie gówienko obok nacisku OUT )
- po zjeździe z promu wciskacie pauze (łózko)
- pauza musi trwac 9 +2 = 11 - jesli puszcza Was na 9 lub 11+2 = 13 jesli musisz robic 11 - i oczywiście musicie sie zmiescic z pauza w dobie 24 godzinnej
- 2 obsada wszystko to samo z tym ze pauza wystarczy 9 godzin w dobie 30 godzinnej i tyle
- do tego każdorazowo róbcie wydruk z tachografu - opiszcie go pauza łączona i dołączcie bilet promowy
JEŚLI TAK ZROBICIE WSZYSTKO BĘDZIE OK
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~CWANIAK
(2010-02-10 17:39:56)
WJAZD NA PROM I ZJAZD Z PROMU NIE MOŻE TRWAĆ DŁUZEJ NIZ 1 GODZINA - JESLI MACIE STODOŁE BĄDŹ KOREK LUB COKOLWIEK INNEGO I WJAZD NA PROM I ZJAZD TRAWŁO NP 1. 01 BĄDŹ DŁUZEJ PAUZA ŁACZONA Z PROMEM IDZIE SIE JE... Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~lol
(2010-02-11 20:28:06)
cwaniak a jak sie robi na tarczkach?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta HubertHubert
(2010-02-11 21:23:41)
Vosa, BAG i ITD nie uwzględni ci przerwanego odpoczynku dobowego!!!Uwierz mi!!!Tak samo ma się sprawa co do 45 godzin pauzy!Miałem kiedyś taki przypadek- płynąłem z Santander do Poole-28 godzin zjechałem ze statku 15min i stałem następne 20 godzin w Poole!Myślałem że mam pauzę 45 godzin??Ale niestety myliłem się- następnego dnia miałem kontrolę Vosy zapłaciłem 200 funtów i musiałem robic następną pauzę 45-cio godzinną!!!Pozdrawia m. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~DEMONS
(2010-02-12 19:13:40)
MAGNES NA IMPULSATOR I PO PROBLEMIEZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta dzieciakFH12dzieciakFH12
(2010-02-13 22:22:54)
Taa Demons - a żaba weżmie Ci cmrki i spyta kiedy i jakim cudem sie z tej strony wody znalazłeś ; ) W to że morze zamarzło nie uwierzy, bo za dużo soli nasypali ; ) Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~H2O
(2010-02-14 23:17:56)
Niema problemu kolego:Sam ływam z IT-GR i nieraz stoje 6h przed promem i na promie dokręcam 18-20 h zależy z kąd płyne i nigdy niemiałem problemu z pałzą 24h. Ale jak staje przed promem wciskam pałze i prom i jak wjade na prom wciskam prom i niema problemu. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta HubertHubert
(2010-02-15 10:33:55)
H2O bo jeszcze nigdy nie miałeś konkretnej kontroli!!!A na Grecji czy Italii akurat z tym niema problemu!!!W tych krajach ja nie miałem nigdy kontroli tachografu!!!Nie wprowadzaj kolegów w błąd bo NIE MA PAUZY DOBOWEJ ŁĄCZONEJ!!!Zadzwoń sobie najpierw do ITD a potem pisz cokolwiek na forum!!!Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
ekran 3 z 3 następny »

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 54.166.28.123 = ec2-54-166-28-123.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa.


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 4+3 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



WOTRANT S.L. ( Wtransnet )
Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
OSTATNIO KOMENTOWANE »
Wątek forumtematrans indesit łódź praca (1) »
Wątek forumPRACODAWCY Z ŁÓDZKIEGO (23) »
Wątek forumPoszukiwani kierowcy A, B, C, E. D, E (13) »
Wątek forumSZUKAM SPEDYCJI DO POPROWADZENIA AUT DMC 3, 5TONY (58) »
Wątek forumktórędy na Pragę (7) »
Wątek forumKontrollbuch (18) »
Wątek forumspedytor poprowadzi auta (3) »
Wątek forumGiną kierowcy- List otwarty (270) »
Wątek forumlitewskie firmy transportowe (50) »
Wątek forumCukrzyca w UK, cofnięte pr jazdy, powrót do PL (39) »
Wątek forumNiemcy poszukują kierowców ciężarówek (60) »
Wątek forumSpedycja ADAR OPINIE (202) »
Wątek forumspedycja ADAR (9) »
Wątek forumrt trans szczecin (72) »
Wątek forumWypadek i nakaz rekultywacji gleby (2) »
Wątek forumZarobki busa na miedzynarodówce? (30) »
Wątek forumA może tak do kościoła? (3229) »
Wątek forumKBC Logistics Ltd (27) »
Wątek forumGardenia Pszczyna (9) »
Wątek forumDomino-Trans przewozy, paczki Polska Anglia (4) »
Wątek forumKurs ADR-ile on kosztuje, jakie grupy ADR są? (488) »
Wątek forumkierowca autobusu w Norwegii (238) »
Wątek forumDasse and Transopen (1) »
Wątek forumRyczałty za noclegi w kabinach samochodów. (473) »
Wątek forumBAKOMA-> Elzbietów (2703) »
Wątek forumwemhoff forum (336) »
Wątek forumJAK SIE JEZDZI U SMEETS FERRY I JAK PLACA?? (1457) »
Wątek forumUwaga na firmę DSR CATARIN powiązaną z PPHU Pawe (1) »
Wątek forumfermy drobiu borkowski (181) »
Wątek forumZlecę transport busem 3 palet do Anglii (34) »
Wątek forumzabranie prawa jazdy w norwegii (34) »
Wątek forumKuznia Trans - opinie (356) »
Wątek forumWojciech Jaruzelski-postać negatywna czy pozytyw (721) »
Wątek forumAZ TRANSPORT LOGISTYKA (181) »
Wątek forumTRANSPORT SAMOCHODU WŁOCHY-POLSKA (3) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymWITD: Wrak woził pasażerów (2) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymViaTOLL - elektroniczna maszyna do pieniędzy (6) »
Wątek forumCO TAM W GAETRA (866) »
Wątek forumKierowca zawodowy to brzmi dumnie (52) »
Wątek forumKaufland - Transport (51) »
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2014
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2014 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd