Euro Finannce Sp. z o.o.
etransport.pl > Forum > Spalanie DAF XF 105
Grupa tematyczna: Wątki bez grupy tematycznej
ID: 36214

Spalanie DAF XF 105

  
~Użytkownik
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (77) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

« poprzedni ekran 2 z 3 następny »
~Zbyszek "szumi"
(2012-01-21 18:38:44)
Nie patrzcie na BC tylko nalezy tankowac do pelna i liczyc poniewaz BC zaniza zuzycie w zimie srednio 2 litryZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Bułkowski410Bułkowski410
(2012-01-21 18:42:43)
miki a jak 5 l na jakieś 12-15tyś to mam się martwić??? spalanie nie małe volvo 94r tyle samo paliło co 105-tkaZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Seba
(2012-02-07 10:26:14)
mi dafik xf105 spala na 100km 34lZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Seba
(2012-02-07 10:28:17)
oczywiście przy tonażu 32tony tak mi na pusto spala jakieś 28l dla mnie to autko jest cudem nie wiem jak wam jak się dba tak się maZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Seba
(2012-02-07 10:29:58)
można powiedzieć że sygmus ma racje :) Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Seba
(2012-02-07 10:30:34)
mam jeszcze jedno pytanko odnośnie innej marki ile spala mniejwięcej man tgxZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~miko
(2012-02-07 10:36:43)
obojetnie ile mu nie zaplaci i tak ukradnie i tak, tacy juz sa polscy "kierowcy" lenie i zlodziejeZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xxxxx
(2012-02-08 09:13:19)
nie mam pojecia jezdze nowym dafem xf510 do pierwszego przegladu palil fajnie do 34 lit a teraz to nawet do 40 a jezdze tak samo i te same trasyZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta piotr96361piotr96361
(2012-02-16 11:12:06)
Manolo jak będziesz jeździł po płaskim 84 to wtedy rzeczywiście mało spali, ale zobacz co będzie się działo jak będą góry, przeciwny wiatr, jeżdżę Dafem 105, 410 KM. -chłodnia, nawet kropli nie spuściłem a mam średnio 34-35 ltr. /100, i też próbuję oszczędzić, ale udaje się to jak mam max. max. 14000 kg. a jak mi dowalą 25 t. to te oszczędności szlak trafiaZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~sebaa
(2012-02-16 11:22:14)
ja jeżdżę 460-tką z manualem 12 biegowym. Kierunki GB, E, F. Przebieg 120000km. Średnio 30l. Ładunki różnie. Ostatnio PL-E-PL 12ton w jedną stronę, w drugą 24t - średnie 29, 8lZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta piotr96361piotr96361
(2012-02-16 12:17:47)
No to widzisz że 410 km. jest do *, 460 spalisz mniej bo potrzebujesz mniej gazu żeby osiągnąć np. górę, ja mam automata na dodatekZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta piotr96361piotr96361
(2012-02-16 12:21:58)
Manolo, jeszcze żeby sprawa była jaśniejsza to przeważnie dyspozytorzy zawalają sprawę i wszystko jest na wczoraj-jak u mnie, i jeszcze te cwaniaczki wiedzą któremu kierowcy zależy na imieniu firmy i pogonią auto, oni potrafią to zatuszować, a wszystko potem kierowca winny, Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Jacek
(2012-02-25 13:31:31)
Dodam ze jezdze na Anglie srednio 20 ton ladunku. Sprawdzane byly wtryski wiskoza i podstawa filtru paliwa. Obslugi robie co 60000 km filtry paliwa i powietrza zakladam oryginalne a nie zadne zamienniki. Prosze o podpowiedz z gory dziekuje. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta scaniadriverscaniadriver
(2012-02-25 13:38:06)
Autor popełnił chyba przeoczenie i nie podał wersji silnikowych. Zgodze sie z tymi, którzy twierdzą że 410 spalać potrafi wiecej paliwa. Moim zdaniem bierze sie to z odczuwalnie mniejszej mocy do rozpedzania, które trwa przez to za długo.
Ja latałem na 105 /460 za granice po płaskim to średnio 30-32 można go zmieścić.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta visitorsvisitors
(2012-02-25 13:43:34)
scaniadriver
(2012-02-25 13:38:06) Moim zdaniem bierze sie to z odczuwalnie mniejszej mocy do rozpedzania, które trwa przez to za długo.

scania, a wg jakiego wzoru do sredniego zuzycia paliwa potrzebny jest czas?
jestem cholernie ciekawy
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta scaniadriverscaniadriver
(2012-02-25 13:51:59)
visitors Wg żadnego wzoru ale prostej logiki. Wiadomo że dużo więcej paliwa zuzywa sie na rozpedzanie samochodu niż utrzymanie stałej pradkosci. Tak więc wg mnie jesli auto nie ma siły do dużego cieżaru i dusimy na pedał dłuzej żeby osiągnać jakas predkosc przelotowa to może palic więcej. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta visitorsvisitors
(2012-02-25 13:54:38)
ok, ale gdzie tutaj jest mowa o czasie?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta scaniadriverscaniadriver
(2012-02-25 14:04:03)
Jakąs teoretyke matematyke chcesz nam tu kolego wprowadzać. Zresetuj sobie komputer który nie do konca prawde mówi ale jednak i popatrz na wskazania. Weź słabe zjeżdzone auto i przejedż sie po małych górkach niskimi biegami bo na wysokich za słabe a potem sie przejedz mocniejszym które nie zmusza do podjazdu z predkoscia 40km/h. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Jacek
(2012-02-27 10:59:52)
Witam ja jezdze dafem 105 410 km w medze ostatnio duzo zaczal palic do 40 l /100 km. Auto ma 4 lata i jest moje takze nie chandluje paliwem. Obslugi robie co 60000km filtry zakladam oryginalne, sprawdzana byla wiskoza wtryski i podstawa filtru paliwa. Dodam ze jezdze na anglie ciagam srednio 20 ton naczepa MEGA firanka. Z gory dziekuje za podpowiedzi pozdrawiamZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~uzytkownik DAFa
(2012-02-27 11:24:38)
Witam
Mam 2 sztuki XF105, 460 km
1. przebieg 190 tys - srednie w tym przebiegu 31, 5 ( ladunki rozne, jak sie trafia)
2. przebieg 110 tys - srednie 29, 8, wszystko jak wyzej. kabiny SSC + firanki Krone.
Jedyna waga Dafa, to troche glosny w czasie jazdy, szczegolnie w czasie jazdy pod wiatr.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~E_LEMENTARNY
(2012-02-27 11:26:42)
z tego co słyszałem bo dafem nie jezdze to 410 to jest padaczka nie auto gore widzi wczesniej niz kierowca podobno starsze dafy te z silnikami 430 były oki mozna sie pokusic CF 410 o chiptuning silnika podobno 460 koni mozna wyciagnac ale jak to sie sprawowac bedzie to niewiemZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kierowca...
(2012-02-27 12:06:10)
Mówiąc o zużyciu należy mieć na uwadze 6 czynników:
- masa ładunku,
- rzeźbę terenu ( góry, równiny, zakręty),
- warunki atmosferyczne ( deszcz, śnieg, wiatr),
- warunki na drodze ( natężenie ruchu, ilość miast i miasteczek na tracie, koleiny, zakręty, zwężki, korki, wypadki itp. ),
- stan techniczny pojazdu ( stan filtrów, jakość urządzeń dozujących paliwo i ich regulacja, stan wtrysków i ich regulacja, stan rozrządu i jego wyregulowanie łącznie z zaworami oraz stan zaworów, ciśnienie w ogumieniu, wysokość bieżnika szczególnie podczas opadów deszczu, źle ustawione kąty układu kierowniczego, stan napięcia pasków klinowych oraz zbyt wiele włączonych urządzeń odbierających prąd i złe smarowanie silnika oraz wszelkich podzespołów z łożyskami kół włącznie, brak owiewek),
- umiejętności kierowcy ( zdolność do umiejętnej ekonomicznej jazdy, na szkole jazdy np. SETRY wychodzi jak doświadczeni kierowcy są nie doświadczeni),
- uczciwość kierowcy i podejście do pracy ( i tu przemilczę).
Jak życie pokazuje połączenie tych wszystkich czynników i brak radzenia sobie z nimi z różnych powodów ( tudzież z winy pracodawców często) weryfikuje kwalifikacje kierowców a wynikiem tego są rzeczywiste normy zużycia paliwa.
Firmowa norma zużycia paliwa ( nie rzadko zaniżona z wiadomych powodów) lub fabryczna norma ustalona przez konstruktorów skonfrontowane z rzeczywistą normą zużycia paliwa wynikłą po wykonanym przewozie pokazują czy auto oszczędza lub przepala. Prawdą jest, że zadbane auto ( nie koniecznie nowe) w rękach profesjonalisty będzie oszczędzać o ile norma firmy nie jest przesadzona ale na pewno względem normy fabrycznej ( która zwykle jest wyższa niż rzeczywista) zawsze pojazd wykaże oszczędności mniejsze lub większe. Innej opcji nie ma jak pokazuje życie.
lub inaczej mówiąc doświadczenie.
Moje DAFY którymi jeździłem ( a były i nowe i kilkuletnie) nie paliły więcej jak 32/100. Chwilowe zużycie rzeczywiście sięgało czasem i 40/100 ale po przeliczeniu na całej trasie zwykle w 32 mieściłem się a sporadycznie w 34/100 ( kilka nie korzystnych czynników zbiegało się razem np. pełny załadunek, jazda po zakrętach i miasteczkach do tego wiatr lub deszcz. Zima 35-36/100 jak są wiatry, śnieg na drodze lub woda w koleinach ( to stwarza duży opór dla toczącego się pojazdu) ewentualnie jazda nie więcej jak 45-55/100 gdy ślisko. Zatem kto dba o auto, pilnuje pewnych zasad i nie jeździ na zasadzie gaz-hamulec-gaz, nie rusza z kopyta i pilnuje obrotów dobierając odpowiednie biegi, nie ma szans aby miał w plecy z paliwem. Ale warunek... ZADBANE AUTO.
Jeżdżąc VOLVEM też nie zauważyłem znaczących różnic jak na DAF-ie, momentami może nawet było lepiej ( może dla tego że DAF jest kanciasty a VOLVO opływowe). Popróbujcie sami poeksperymentować z ta jazdą w różnych warunkach i chyba wielu jak myślę zgodzi się ze mną. Zużycie przecież nie kłamie i to jedyna ocena umiejętności kierowcy obok długich przebiegów międzynaprawczych.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kierowca...
(2012-02-27 12:13:16)
Ktoś wspomniał, że na postoju jego DAF pali 2 litry/h. Mój dostawczy PEUEGOT ( dmc 3. 5t) którym kiedyś jeździłem palił 1, 2 litra/h. Chyba DAF według mnie pali ok 5 litrów/h na postoju. Czym różni się duży silnik od małego? Pojemnością, więc nie wydaje mi się aby DAF na postoju brał 2 litry na 1 godzinę gdy mały silnik dostawczaka brał 1. 2 litra/h. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~asr
(2012-02-28 09:24:37)
matołki... weżcie pod uwagę również jakość paliwa, na którym jeździcie, a zobaczycie jak duże potrafią być różnice. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~WPL
(2012-02-28 09:29:49)
asr Święta racja!!! Ja jadąc osobówką na Polskim paliwie po DE z prędkością 160 km/h miałem spalanie rzędu 12-13 litrów. Na Niemieckim było to 7-8 litrów. Jest różnica??? Jest. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta CBRadioZibiCBRadioZibi
(2012-02-28 09:43:16)
Ja nierozumiem idiotycznych tematów ile pali wóz w Europie tam u Was wszyscy tacy wyliczeni? Co inne auto, inne warunki drogowe, inny kierowca, inny ciężar ładunku to spalanie będzie inne. Temat jest chory! Mój Kenworth na trasie North Carolina - Los Angeles spalał w przeliczeniu Galony na litry 36l/100km
- 2
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta CBRadioZibiCBRadioZibi
(2012-02-28 09:44:55)
A Los Angeles-Atlanta juz 32l/100kmZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta CBRadioZibiCBRadioZibi
(2012-02-28 09:44:56)
A Los Angeles-Atlanta juz 32l/100kmZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta CBRadioZibiCBRadioZibi
(2012-02-28 09:44:57)
A Los Angeles-Atlanta juz 32l/100kmZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta CBRadioZibiCBRadioZibi
(2012-02-28 09:44:58)
A Los Angeles-Atlanta juz 32l/100kmZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
« poprzedni ekran 2 z 3 następny »

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 54.161.235.83 = ec2-54-161-235-83.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa.


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 3+4 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
OSTATNIO KOMENTOWANE »
Wątek forumUdostępnię Certyfikat (1) »
Wątek forumCzy istejne więc choc jedna dobra firma transportowa??? (301) »
Wątek forumNie jestem komuchem - sprostowanie (1) »
Wątek forumzakaz niemcy 31. 10. 2014 (5) »
Wątek forumjaka nawigacja najlepsza po warszawie?? (19) »
Wątek forumkupie CW lub WTT dzialajacy w Roberts Europe (18) »
Wątek forumHUBER Jaworzno (1669) »
Wątek forumZarobki w firmach kurierskich?? ? (94) »
Wątek forumADR Cysterny - jakie dodatkowe kursy? (4) »
Wątek powiązany z plikiem wideoButter (6) »
Wątek forumatulogistic z krakowa (55) »
Wątek forumOptima Sp. z o. o. z Warszawy (73) »
Wątek forumprzewoz rzeczy z wloch do polski (4) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontkolor kabiny renault magnum (1) »
Wątek forumOczyścić POLSKE z kiero-komuchów !! (21) »
Wątek forumSylwester Party Camp - VIII edycja najbardziej (1) »
Wątek forumJaki program do prowadzenia firmy transportowej? (13) »
Wątek forumSDM SPEDITION z Pruszcz Gdański (92) »
Wątek forumSaw Trans Grzegorz Sawicki (23) »
Wątek forumTrasa PL-Hiszpania (Madryt) (26) »
Wątek forumBezpieczeństwo (5) »
Wątek forumbez obrazy "Śmierdząca ukraina"w autach (70) »
Wątek forumnatrętny busiarz (15) »
Wątek forumBrak świateł cofania MAN TGA Automat (3) »
Wątek forumPrzejme lub wynajme busa w cenie raty (1) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontADR - Kurs w Błoniu woj. mazowieckie (8) »
Wątek forumTrans-Market Tychy (77) »
Wątek forumfermy drobiu borkowski (246) »
Wątek forumzarobki w angli (17) »
Wątek forumSzukam transportu przewóz paczek UK - Polska BUS (6) »
Wątek forumolsztyn praca (230) »
Wątek forumTransmak Katowice (8) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymFabryka Akumulatorów LOXA Sp. z o. o. (19) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymOdcinkowy pomiar prędkości po testach (5) »
Wątek forumzadania egzaminacyjne certyfikat (11) »
Wątek forumROOS Spedition (1283) »
Wątek forumSylwester Party Camp - VIII edycja najbardziej (1) »
Wątek forumDobra Praca w Okolicy Berlina (6) »
Wątek forumtrans drog walbrzych (192) »
Wątek forumBAKOMA-> Elzbietów (2789) »
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2014
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2014 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd